Inside my head

Sängen
Det är igentligen min tryggaste plats i nuläget. just nu är det bästa jag vet att lägga mig under täcket och låta kroppsvärmen göra sängen till en stor kram. Ja, för under täcket känner jag mig inte lika ensam längre. allt känns just för tillfället inte lika kallt och sen när ögonen blinkar för sista gången innan man somnar känner jag inre ro. men igår drömde jag en dröm och jag vaknade gråtandes. och det kändes så verkligt och jag var helt säker på att det var sanning och jag började gråta av ren förtvivlan. men endast några sekunder senare insåg jag att det bara var en dröm och somnade om.
jag drömde att en vän till mig dog. och jag har tänkt så mycket på den här personen sen dess. Därför känns tanken på att somna inte lika lockande som den gjorde bara för två dagar sen. Jag är rädd. rädd att drömma samma dröm en gång till och att samma person dör. Jag undrar varför man drömmer om att människor dör, människor nära en dessutom.
Jag vill ha tillbaka min trygghet, min enda trygghet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback