This day I feel helpless.

En dag står jag frågandes, undrandes hur det kommer kännas dagen efter det.
Morgonen efter det står jag med fotsulorna på ett räcke. Med glasklar blick. En blick letandes efter ett hopp.
en uppenbarelse av något. något som säger till.  
För att sedan släppa taget, falla mot ett mörkt djup. 
jag kommer ångra mig. vilja komma upp men då är det försent.
då är det bara att falla, slå ansiktet mot den kalla, blöta ytan. hela kroppen.
Bli tyngdlös, känna allt omfamna en. välja om man ska kämpa eller sjunka.
tvekar för en stund, bara en sekund.
Bara för att känna att man har valet att välja.
sen ta sig upp till ytan för att fylla de tomma lungorna med luft.
känna friheten av att andas igen.
bara efter det kan jag säga hur det kommer kännas.
känslan av att leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback