Seize the day.

Jag är tillbaka nu, jag har inte mycket att komma med. vet direkt just inte vad jag ska säga.
det känns inte riktigt som att det går att förklara. för jag vet inte själv.

Jag har varit borta i helgen till Risudden, övertorneå.
I en stuga vid forsen som min mormor och morfar äger. Jag gillar stugor, det är något speciellt med dom och jag.
Jag finner ett lugn som jag inte finner någon annanstans.
Önskar jag kunde knäppa ett kort som beskriver känslan som jag känner när jag befinner där.
Men det går tyvärr inte.

På vägen till Mormor och Morfars stuga stannade vi till hos min Farmor och Farfars stuga. den ligger i kalix, Lantjärv.
Deras stuga ligger vid en sjö. det finns en brygga och bänkar var man kan sitta.
När jag var mindre spenderade jag flera veckor i sträck i denna stuga. På dagarna badade vi, mina syskon och jag vid bryggan och vi fikade vid sittplatsen som är utplacerad där. sedan badade vi igen. Vi letade musslor och hade tävlingar och lekte. bara för att-
För det mesta var det hela familjen, alla fem plus min farmor och farfar.

I många år var detta våran tradition. förra året var jag inte och badade något. jag sov inte i den mysiga sovstugan. Jag steg inte upp och gick över gården till den stora stugan för att få mig frukost.

I år ska jag bada i sjön, jag ska sitta på bryggan och fundera. Jag ska fara ut med båten och fiska. Jag ska spendera tid med både mina mor- och farföräldrar.
 
För det blir jag glad av. och i sommar vill jag vara glad. Här och nu bestämmer jag att jag vill vara glad. För en själ mår inte bra av att må dåligt konstant. Jag ska inte må dåligt något mer, livet är alldeles för kort för det.


Kommentarer
Postat av: Du vet vem ;)

Ring mig nån gång då du har tid :D Vi har mkt att ta igen bruden är du ledig i helgen ? GOKRAM PÅ BÄST TJEJEN


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback